Jeśli próbujesz zapłacić kartą i pojawia się błąd, możliwe, że jest on spowodowany jedną z poniższych przyczyn.
Sprawdź wprowadzone dane
Sprawdź, czy 16 cyfr na karcie jest wpisanych poprawnie, a także datę ważności i kod CVV/CVC (znajduje się na odwrocie karty).
Sprawdź ważność karty
Sprawdź, czy Twoja karta jest aktywna (gdy przychodzą nowe karty, zwykle trzeba je aktywować w bankomacie) lub czy nie wygasła jej ważność.
Niektóre banki wymagają również specjalnej aktywacji przy zakupach internetowych.
Proxy firm lub organizacji
Niektóre firmy i organizacje kierują ruch internetowy przez serwer proxy, który czasami działa jak filtr i blokuje zewnętrzne żądania internetowe.
Jeśli tak jest w Twoim przypadku, przeczytaj poniżej. Ponadto na komputerach tych organizacji często jest zainstalowana tylko jedna przeglądarka, która jest stara i może być przyczyną błędu.
Aby nie utracić projektu, masz dwie możliwości:
Opcja 1. Wybierz Paypal jako metodę płatności
Paypal umożliwia także płacenie kartą, nawet bez rejestracji, można wybrać tę opcję płatności i wprowadzić dane karty w systemie Paypal.
Opcja 2. Wybierz przelew bankowy jako metoda płatności (można później zmienić)
Wybierz opcję "przelew bankowy" i dokończ zamówienie. Otrzymasz wiadomość e-mail z instrukcją, jak dokonać przelewu bankowego. Jednak oprócz tych instrukcji otrzymasz instrukcje z linkiem do ponownej próby dokonania płatności kartą kredytową lub za pośrednictwem PayPal. Dlatego z innego komputera lub z innej sieci należy kliknąć łącze w wiadomości e-mail, aby zapłacić kartą lub za pomocą systemu PayPal i postępować zgodnie z instrukcjami. Jeśli nadal nie możesz dokonać płatności w ten sposób, postępuj zgodnie z instrukcjami, aby dokonać płatności przelewem bankowym.
Od 1 stycznia 2021 r. nowe europejskie rozporządzenie PSD2 nakłada na banki obowiązek weryfikacji wszystkich płatności internetowych za pomocą uwierzytelniania dwuskładnikowego.