Personalizowana gra karciana "Numero UNO"

gra
66,38 zł
Rabaty ilościowe

Szczegóły
  • Wymiary: 8,5 cm (szerokość) x 6 cm (długość)
  • Bez wymogu minimalnej ilości, od 1 sztuki
  • Gra z konfigurowalnymi kartami, od 2 do 10 graczy.
  • Liczba kart: 108 kart.
  • Zalecana od 5 - 6 lat.
  • ID: #15536
  • Więcej szczegółów

Szablony

Recenzje

Opis

Gra “UNO” z personalizowanymi kartami

Zabawna rodzinna gra karciana, w którą można grać w jeszcze bardziej oryginalny sposób, ponieważ wszystkie karty można spersonalizować za pomocą własnych zdjęć. Gra zawiera 108 kart, z których wszystkie można modyfikować: 25 kart dla każdego z czterech kolorów gry oraz 8 kart akcji.

Podstawowe dane

  • Zalecany wiek: od 5/6 lat
  • Liczba graczy: od 2 do 10 graczy.
  • Czas trwania gry: bardzo zmienny, od 10 do 30 minut.

Zasady gry w “UNO”

Celem gry jest bycie pierwszym graczem, któremu skończą się karty w ręce. Gra przeznaczona jest dla 2 do 10 graczy w wieku od około 5 lat.

Każdy z graczy otrzymuje po siedem zakrytych kart. Pozostałe karty zostawia się na środku stołu, zakryte, w stosiku.

Obok tego stosu kart zostawiamy miejsce na karty odrzucone. Zanim zaczniemy, bierzemy wierzchnią kartę i kładziemy ją odkrytą na stosie kart odrzuconych, a następnie rozpoczynamy grę!

Zaczyna najmłodszy zawodnik. Gracz musi położyć jedną ze swoich kart na karcie znajdującej się w strefie odrzuconych kart. Może on wyłożyć tylko taką kartę, która pasuje kolorem lub liczbą do karty widocznej w strefie odrzuconych kart.

Przykład: jeśli jest zielona 7, możesz położyć 7 w dowolnym kolorze lub zieloną kartę o dowolnej wartości liczbowej. Można też dorzucić jokera.

Jeśli gracz nie może wyłożyć żadnych kart, dobiera kartę z zasobów kart. Jeśli może nią zagrać, wykłada ją, a jeśli nadal nie może nic wyłożyć, przekazuje kolejkę następnemu graczowi, zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

I tak mijają kolejne tury, a gracze zawsze starają się wyłożyć kartę tak by wyłożyć ostatecznie wszystkie karty. Gracz, który po swojej kolejce zostanie z jedną kartą w ręku, musi głośno powiedzieć: Jeden! Jeśli się nie zorientuje i zapomni powiedzieć 1, a któryś z graczy to zauważy, gracz, który zapomniał powiedzieć 1, musi dobrać 2 karty jako karę za zapomnienie.

Karty Akcji

Istnieją nie tylko karty z liczbami i kolorami, które są tymi podstawowymi. "UNO" posiada cztery rodzaje kart akcji, które mogą być rzucane, o ile ich kolor odpowiada kolorowi ostatniej karty na stosie. Gdy ktoś je wyrzuci, może zmienić wszystko. Mianowicie:

  • Zmiana kierunku: gdy ta karta zostanie wyrzucona, zmienia kolejność tur, tak że jeśli na początku tura przebiegała zgodnie z ruchem wskazówek zegara, po wyrzuceniu tej karty będzie przebiegała przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
  • Postój: gdy ta karta zostanie wyrzucona, pomijany jest następny gracz, który powinien zagrać swoją kolejkę, a kolej przypada następnemu graczowi.
  • Weź dwie: kiedy ta karta zostaje odrzucona, następny gracz musi dobrać 2 karty i robi postój.
  • Wybierz kolor: jest jokerem, możesz go wyrzucić niezależnie od koloru karty na stosie kart odrzuconych. Po jego rzuceniu mówisz, który kolor jest aktywny od tego momentu. Możesz nim zagrać nawet jeśli możesz wyłożyć karty w aktualnym kolorze.
  • Wybierz kolor + weź cztery: działa podobnie jak poprzednia, ale w tym przypadku następny gracz jest zmuszony dobrać 4 karty i jego tura zostaje pominięta. Kolejną różnicą jest to, że możesz go zagrać tylko wtedy, gdy nie masz żadnych innych kart do zagrania w tej turze. Po jej wyrzuceniu inny gracz może się zastanawiać, czy to prawda, że nie mogłeś zagrać innej karty. Jeśli zapyta, pokazujesz swoje karty. Jeśli ma rację i mogłeś zagrać inną kartę, dobierasz 4 karty jako karę. Jeśli jednak masz rację, a Twój przeciwnik się myli, to za karę dobiera 6 kart.

Punktacja

Jak już wspomnieliśmy, gra kończy się, gdy graczowi skończą się karty. Ale oficjalną zasadą jest, że gracz wygrywa, gdy zdobędzie 500 punktów, a to może zająć kilka partyjek.

Po zakończeniu gry wszyscy przeciwnicy oddają swoje karty zwycięzcy, a liczby na wszystkich kartach są liczone. Dodatkowo, karty akcji są warte 20 punktów, z wyjątkiem kart "Wybierz kolor" i "Weź cztery", które są warte 50 punktów.

Punkty są zapisywane, a jeśli 500 punktów nie zostanie osiągniętych, rozgrywana jest kolejna partia, w celu zdobycia tych brakujących. Kiedy gracz osiągnie 500 punktów, jest ostatecznym zwycięzcą gry.