7 wskazówek, jak lepiej wykorzystać swój dzień

Wszyscy wiemy, że doba ma 24 godziny, ale to nadal jest za mało godzin nie tyle ile byśmy chcieli. Wstajesz wcześnie, idziesz do pracy, wracasz prawie w nocy, załatwiasz różne sprawunki, a po powrocie do domu masz jeszcze tysiąc rzeczy do zrobienia. W końcu kładziesz się do łóżka wyczerpany i z poczuciem, że nie zrobiłeś wszystkiego, co powinieneś.

Wszystko można jednak poprawić i przy odpowiedniej organizacji zobaczysz, jak uda Ci się wykreślić ze swojej listy o wiele więcej zadań. Oto 7 wskazówek, które możesz wprowadzić w życie już dziś:

1.- Usiądź z kartką i zapisz wszystko, co masz do zrobienia. Musisz zapisać absolutnie wszystko, co jest pilne, a co nie. W ten sposób będziesz w stanie pozbyć się z głowy tych wszystkich zadań, które zaprzątają Ci głowę i nie pozwalają skupić się na innych rzeczach.

2.- Po sporządzeniu listy musisz podzielić zadania na: takie, które muszą być wykonane do określonego terminu (na przykład spotkanie lub urodziny), pilne (które musisz wykonać jak najszybciej), ważne (które mogą być pilne lub nie, na przykład wybór prezentów świątecznych dla rodziny) oraz takie, które nie są ani pilne, ani ważne (na przykład twoje marzenie o napisaniu książki).

3.- Zapisz w swoim dzienniku zadania wymienione powyżej, które mają określoną datę. W ten sposób będziesz mógł kontrolować, na pierwszy rzut oka, co musisz zrobić w danym dniu lub tygodniu. Jeśli nadal nie znalazłeś planera swoich marzeń, polecamy Ci stworzenie własnego: wybór widoku dziennego lub tygodniowego, wybór środka, personalizacja okładki za pomocą zdjęcia lub rysunku… wszystkie opcje możesz zobaczyć tutaj!

4.- Teraz zapisz w notatniku zadania, które są pilne. Możesz je ułożyć w formie listy, aby łatwiej było je skreślać w miarę ich kończenia. Dodatkowo możesz je zapisywać różnymi kolorami w zależności od stopnia ich pilności lub miejsca, w którym musisz je wykonać (w jednym kolorze te, które musisz wykonać w pracy, w innym te, które dotyczą rozmów telefonicznych…).

5.- Na koniec umieść na innej kartce (lub w innym notatniku) dwa rodzaje zadań, które pozostały: te ważne i te, które nie są ani pilne, ani ważne. Pierwsze z nich nie muszą mieć daty, ale jeśli musisz je wykonać w określonym dniu, będziesz musiał przenieść je do agendy. Ten ostatni będzie Twoim zeszytem rzeczy do okresowego przeglądu, tak aby oprócz rzeczy „obowiązkowych” znaleźć czas na inne rodzaje aktywności, które lubisz, ale które nie mieszczą się w Twojej codzienności.

6.- Kiedy masz już wszystko na papierze (a Twoja głowa jest czysta) praca się nie kończy. Musisz regularnie sprawdzać każdy ze swoich pomocników (dziennik i zeszyty), aby niczego nie zapomnieć. Na przykład, możesz sprawdzić swoją agendę wieczorem, aby wiedzieć, co musisz zrobić następnego dnia, listę pilnych rzeczy kilka razy dziennie, a listę ważnych rzeczy raz na 3 lub 4 dni.

7.- Dobrym momentem na wykonanie tej pracy jest koniec roku (aby rozpocząć 1 stycznia z poczuciem, że ma się wszystko pod kontrolą) lub koniec lata (aby nowy rok szkolny nie wiązał się z dodatkowym wysiłkiem).

Teraz gdy już wiesz, jak możesz poprawić swoją produktywność (zarówno w pracy, jak i w życiu osobistym), wszystko, co musisz zrobić, to zastosować te wskazówki w praktyce i dać nam znać, jak się u Ciebie sprawdziły. Czekamy na Twoją wiadomość!